Problemen met Intel PRO/Wireless 2200BG

Mark Veenstra belgie op markinthedark.nl
Do Sep 16 08:43:07 UTC 2010

Hallo,

Zojuist Ubuntu op mijn beide laptops geinstalleerd. Ene ging zonder
problemen, bij de ander loop ik tegen een issue aan met de wifi interne
kaart. Zoals je kan zien in het onderwerp is het een Intel PRO/Wireless
2200BG. Ik heb deze informatie uit het commando 'lscpi -v | less' gehaald.

Vervolgens ben ik naar de website
http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=Intel gegaan om te
kijken welke driver hierbij hoort. Dit zou volgens deze site zijn 'ipw2200'.
Volgens de Wiki
(http://wiki.ubuntu-nl.org/ProblemenMetDraadlozeNetwerkkaartenOplossen) zou
het tot dusver kloppen.

Met 'lsmod | grep ipw2200' krijg ik ook resultaat dat de driver is geladen.
Echter wat ik ook probeer krijg ik te zien dat de draadloze verbinding is
uitgezet (in de NetworkManager van Ubuntu). Met het commando 'ifconfig' zie
ook dat de 'eth1' er niet tussen staat. Hem in de lucht brengen met 'ifup
eth1' krijg ik de melding "Ignoring unknown interface eth1=eth1".

Wel is de kaart herkend (lshw -C network). Echter staat daar de tekst
"-network:0 DISABLED". Zit zelf nu een beetje vast, want ENABLE wil dus ook
niet. Volgens de Wiki zou ik dan moeten over stappen naar Windows drivers,
maar lijkt me overbodig omdat ie alles wel herkend. Zal vast een 'simpele'
oplossing zijn, maar kan wat hulp gebruiken.

Alvast bedankt.

Mark