Gparted en 'no-automount' werken na upgraden niet meer in 10.10

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Za Okt 16 19:12:17 UTC 2010

Dieter schreef op za 16-10-2010 om 17:34 [+0200]:

> Recent ben ik naar 10.10 gegaan en heb in een console ingegeven:
> sudo /usr/sbin/gpartedbin en gparted wordt keurig opgestart.
> Door mijn advies ben je aardig in de problemen gekomen begrijp ik.
> Schrijfgereedschap ken ik niet maar mogelijk veroorzaakt dat je
> problemen met gparted?
> Vermoedelijk zul je voorlopig moeten kiezen tussen gparted en
> schrijfgereedschap. De verse installatie van 10.10 zou je nog eens
> kunnen doen en dan alleen gparted installeren, dan weet je het.
>
> Groet, Dieter.

Schijfgereedschap, niet schRijfgereedschap :)
Sinds 10.04 (geloof ik) standaard in het menu Systeem > Beheer aanwezig,
en uiterst nuttig, maar geen vervanging van GParted.
Op mijn systeem (10.10, verse installatie met behoud van /home) draait
GParted perfect, dus hebben "ze" die niet onbruikbaar gemaakt.

Jaap