ssh-vraag

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Za Feb 27 13:08:01 GMT 2010

Hoi,

op een kersverse Belkin N Modem-Router heeft mijn partner al ADSL verbinding
vanop haar Ubuntu pc,
DAT werkt al dus!

maar ik had graag voor mijn (aparte) pc geweten of iemand een gelijkaardige
product in huis heeft
en me kon vertellen hoe je het doet om port mapping te configureren
zodat je vanop afstand in je remote Ubuntu of Debian pc kan inloggen, per
ssh ?

Belkin's NL vertaling is niet altijd duidelijk vind ik,

bij ons vorige Sweex modem/router was het wat duidelijker ivm
 ext. poort,  tcp / udp,  naar pc ...,  int. poort

Hier kan je het in  Firewall  ->  Virtual serv. configureren,

toch lukt het me niet om van buitenaf, via ssh, terug in te loggen.

Ik vermoed dat ik ook terug /etc/network/interfaces moet aanpassen ? onze
Sweex gebruikte ranges van 10.0.0.x, de Belkin 192.168.2.x ?

In de handleiding valt er over ssh niet veel informatie te rapen, en blijft
het te onduidelijk. Maar iemand die dit onderwerp goed kent heeft die
handleiding waarschijnlijk niet nodig...

(mag ook off-l indien te OT!)

Y P