XP via VirtualBox

Han Bronsveld jbronsveld op kpnmail.nl
Vr Feb 26 20:26:25 GMT 2010

> Op vrijdag 26-02-2010 om 13:04 uur [tijdzone +0100], schreef Han
> Bronsveld:

> Waarom zou je van die XP cd een .ovf bestand willen maken? Als je
> VirtualBox installeert kun je XP, met die XP cd, direkt in VirtualBox
> installeren.

Dat heb ik gedaan. Daar liep ik tegen 2 problemen aan. Eerst kreeg ik de
boodschap dat ik een goede Windows versie in de CD-drive moest doen. Wel
staat er bovenaan het window Windows XP Porfessional maar hij pikte het
niet. Ik heb toen een Windows 98 CD erin gedaan. Dat ging goed en toen
er geformatteerd moest worden heb ik de CD's weer gewisseld en daarna
ging dat goed totdat ie om het bestand asms van de CD Windows XP
Professional SP2 moest hebben uit de map i386. De CD zat er in, een
directory asms met diverse submappen waren er maar ik kon op OK klikken
wat ik wilde er gebeurde niks meer. Ik hoop met een .ovf bestand een
package te hebben die in orde zal zijn.