Geen geluid op te nemen

Han Bronsveld jbronsveld op kpnmail.nl
Vr Feb 26 20:47:27 GMT 2010

> Op vrijdag 26-02-2010 om 19:48 uur [tijdzone +0100], schreef Han
> Bronsveld:

> Ik heb het net ook even geprobeerd. Eerst staat er niks bij
> toepassingen, maar als ik microfoon1 kies en wat zeg in het microfoontje
> komt er iets te staan. Dan moet uiteraard met een mixer, het beste line
> en microfoon open staan.
> Dit heb ik even geprobeerd met gnome-sound-recorder en die wordt verder
> Geluidsrecorder genoemd.

Dat is wat ik ook gedaan heb en wat instellingen aangepast om te
proberen er wat uit te krijgen. Als ik wat opneem in het .ogg formaat
gaat het nu wel goed maar in .wav hoor ik alleen veel ruis en dat is wel
het formaat wat ik nodig heb. Ik denk dat ik het onder Vista moet
proberen in het .wav formaat. Waarom ik eerst niets kon opnemen weet ik
niet.