RAR support

Steven Leeman steven op leeman.be
Wo Feb 3 09:13:21 UTC 2010

2010/2/3 Y P <yellow.penguin op edpnet.be>

> Ik begrijp deze opmerking niet... je gaat ook geen steak-frieten gaan
> vragen
> in een thais restaurant, vind ik persoonlijk! :-)
> Trouwens bzip2 compresseerd beter dan rar die geen standaard Unix format
> is.

maar voorlopig is rar dus alleen goed ondersteund op  "command line"...
persoonlijk geen probleem aangezien ik ben opgegroeid met dos 3.x/4dos
maar voor derden die komen vanaf winzip,winrar,7-zip, ... is dat toch even
terug naar de oertijd

het staat hier nog eens uitgelegd ivm het maken en openen (dmv "rar x") van
splitted files:
http://www.ubuntu-unleashed.com/2008/05/howto-create-split-rar-files-in-ubuntu.html

Mijn oorspronkelijk rar probleem was trouwens opgelost door "rar" te
installeren... om files uit een rar archief te halen is het installeren van
"unrar" en "unrar-nonfree" onvoldoende blijkbaar  wat hier werd uitgelegd :
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-21375.html

voorlopig zie ik veel verwijzingen naar "file-roller" en "ark" die zal ik
eens moeten verder bekijken...

Mvg,
Steven