hoe een nieuw kernel installeren zonder de rest te treffen?

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Sep 5 17:06:28 UTC 2009

Op vrijdag 04-09-2009 om 12:56 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:
> op een Ubuntu Hardy LTS wordt de kersverse Creative Zen Mosaic 4G MP3-player
> van mijn partner niet herkend, allez niet aangestuurd
> - desondanks een regeltje in lsusb

Dat betekent gewoon dat het usbid in de usbids.txt lijst staat.

> - een vijf zes tal regeltjes in dmesg
> - en de toevoeging van de libnjb en gnomad2
>
> De vraag is:
> kan het ook aan de kernel liggen?
> Zou het dan mogelijk zijn zonder van LTS te migreren naar... om een nieuw
> kernel te installeren?
> hoe ?
> moet je iets in de soruces.list toevoegen?
> kan dat ? zonder schade ?

Je kan proberen met een recenter kernel-package van:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/

Als het daarmee niet lukt is dat een goede referentie voor de developers
om de juiste patch te vinden, zeker als je kan zeggen vanaf welke versie
het werkt.  (Probeer bij voorkeur dus de eerste nieuwere versie dan je
nu hebt.)

En als booten daarmee niet lukt kan je altijd in GRUB de standaard
kernel opnieuw laten booten.

--
Jan Claeys