Zen Was:Re: hoe een nieuw kernel installeren zonder de rest te treffen?

YP yellow.penguin op edpnet.be
Za Sep 5 19:19:25 UTC 2009

Hoi Jan:

On Sat, Sep 05, 2009 at 07:06:28PM +0200, Jan Claeys wrote:

> Dat betekent gewoon dat het usbid in de usbids.txt lijst staat.

Als ik locate usbid doe zie ik wel /usr/sbin/update-usbids maar meer niet.

> Je kan proberen met een recenter kernel-package van:
> http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/
>
> Als het daarmee niet lukt is dat een goede referentie voor de developers
> om de juiste patch te vinden, zeker als je kan zeggen vanaf welke versie
> het werkt.  (Probeer bij voorkeur dus de eerste nieuwere versie dan je
> nu hebt.)
>
> En als booten daarmee niet lukt kan je altijd in GRUB de standaard
> kernel opnieuw laten booten.

Ik kende die url niet ! bedankt!

Nu ja, concreet, het Creative Zen probleem is intussene opgelost zonder te
updaten:
- het is duidelijk niet de kernel
- wel het Product ID dat niet in de udev rule staat en zodus kon hij ook
nooit dat type vinden;
wat ik gedaan heb:
in /etc/udev/rules.d/4*-libmtp*.rules de volgene regel toegevoegd boven de
lijst van al bestaande modellen:
# Add a Creative ZEN Mosaic entry in /etc/udev/rules.d/*libmtp*.rules
ATTR{idVendor}=="041e", ATTR{idProduct}=="4161", SYMLINK+="libmtp-%k", MODE="666", GROUP="audio"

En omdat je in Ubuntu als user al lid bent van de group  audio  hoefde ik
zelfs dat niet te doen, enkel rebooten.

En dat was het dus.

Nog niet getest maar heb de zelfde vaststelling gedaan onder Debian en daar
het zelfde remedie toegepast.

Geen devel kernel meer nodig, ook geen Jaunty.

Y P