krijg linksys WUSB54GC niet werkend

Marc Coevoet sintsixtus op gmail.com
Ma Nov 9 16:30:00 UTC 2009

Aart Koelewijn schreef:
> Hallo lijst,
>
> om een heel oud WiFi kaartje te vervangen, waar ik geen beveiliging mee
> aan het werk kon krijgen, heb ik een Linksys WUSB54GC aangeschaft. Heb
> ergens gelezen dat deze USB-WiFi stick met Ubuntu goed werkt.

Helaas, het werkt, maar pas nadat je een eigen kernel herbouwt, dus
vervelend.
(of: het zit NET in de kernel, en dan ... is het rondkijken op ubuntu
user groups.)

Ik kocht laatst 3 usb sticks, uit "curiositeit", en zag dat DLINK en
SAGEM perfect werkt.
DLINK drukte zelf een pinguin op de doos af.

Nu heb ik zelf een eeebuntu computer waar je na upograde een hoop rommel
krijgt, en dus over naar de gewone ubuntu, als ze zo verder gaan doen...
(met distro's die beperkt zijn tot eeepc raak je dus niet goed weg op
een Mobii, Point of View mini).

Marc

http://shortwave.tk