Foutje nu is het beeld zwart

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Mrt 3 16:06:24 UTC 2009

On Tue, 03 Mar 2009 15:40:10 +0100, Kees Verhagen wrote:

> Hallo,
>

> Omdat ik na een upgrade c.q. update van 8.04 naar 8.10 en wat andere
> updates ineens zwarte tooltips kreeg en dit op den duur toch wat
> irritant werd heb ik eens wat rond gezocht. Toevallig eigenlijk met het
> de-installeren van wat oude kernels (versie .10 en .11) vond ik een
> nieuwe driver van Nvidia versie 180. In de hoop dat deze mij van de
> zwarte tooltips kon afhelpen heb ik deze geïnstalleerd maar hierdoor
> werd versie 177 wel gede-installeerd. Alles leek allemaal goed te zijn
> [...]

Bij opstarten <ESC> indrukken zodat je het grub menu krijgt. Hierin voor
een kernel met recovery mode kiezen. Nu krijg je na het opstarten een
menu waarin je een aantal keuzes kunt maken. Kiezen voor iets wat dacht
ik [root terminal] of zoiets heet. Als je die hebt kun je met apt-get
(zonder sudo) installeren en de-installeren wat je wilt. Daarna kun je
met de opdracht "shutdown -r now" je systeem opnieuw laten opstarten. Kan
geloof ik ook anders, maar zo ben je zeker dat je de normale boot
procedure door loopt.

Aart