f-spot

Paul van der Vlis paul op vandervlis.nl
Di Jul 28 08:40:10 UTC 2009

Heinz schreef:
> Beste Paul,
> bedankt voor de email.
> Waarschijnlijk heb je het verkeerd begrepen. Het is namelijk zo, al mijn
> fotos staan in de fotoverwaltung van f-spot. Nu wil ik deze exporteren
> naar de cd of map. Ik ga nu na dat ik alles heb uitgekozen naar Foto
> (eerste links boven), hier geef ik aan exporteren, nu gaat er een
> display open met de volgende namen:
> Web galery- Smug Mug - CD -Picasa Web - Flickr - 23 hq -Ordner
> ga ik nu naar een van de opgenoemden namen, zo komt er een
> Übertragungsfehler te voorschijn, en dat was het dan.
> [...]

Als je iets wilt exporteren naar een andere plek moet je daar wel mogen
schrijven. Je mag alleen schrijven in je home-directory, waarschijnlijk
/home/heinz (en wat daar onder zit), in de directory /tmp en /var/tmp
(beide tmp-direcotories zijn voor tijdelijke bestanden die later weer
weg mogen). Op de rest van je systeem mag je niets neerzetten.

Ik denk dat je probeert te exporteren naar een map waar je niet mag
scrhrijven maar ik kan me vergissen. Naar welke map wil je de foto's
exporteren?

Zelf gebruik ik overigens geen foto-programma. Ik stel de camara zo in
dat hij gezien wordt als een USB-stick, en dan benader ik de foto's als
stonden ze op een USB-stick.
Ik ken F-spot niet, misschien is het wel erg mooi.

Als je foto's op een CD wilt branden raad ik je aan om een lege CD in te
voeren. Je krijgt dan een vraag wat je wilt doen, geef daar antwoord dat
je een data-cd wilt maken. Kijk daar verder.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/