Pakketbeheer

Han Bronsveld jbronsveld op solcon.nl
Wo Sep 24 18:16:00 UTC 2008

LS,

De Update-manager geeft aan: 'De pakketinformatie is 152 dagen geleden
voor het laatst bijgewerkt.'

Als ik via pakketbeheer wil 'Herladen'  krijg ik een venster met:
Kon niet alle pakketbronindices downloaden

De pakketbron is mogelijk niet meer beschikbaar of kon niet bereikt worden
vanwege netwerkproblemen. Een eventueel beschikbare oudere versie van de
mislukte index zal gebruikt worden. Anders zal de pakketbron worden
genegeerd. Controleer uw netwerkverbinding en verzeker u ervan dat het
adres van de pakketbron in de voorkeuren goed is ingesteld.

en vervolgens:

E: Kon vergrendeling /var/lib/apt/lists/lock niet verkrijgen - open (11
Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de lijstmap niet vergrendelen

Hoe kan ik de pakketinformatie weer up-to-date krijgen?
-- met vriendelijke groet, Han