http://www.livre.nl/200810092200/overig/overig/de-52-voor-ubuntu-nad er-bekeken.html

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Di Okt 14 13:50:02 UTC 2008

Op Tuesday 14 October 2008 15:06:26 schreef Jensen Somers:
 en

> Kan iemand mij uitleggen wat nu eigenlijk het probleem met nVidia is? Ik
> heb zelf een nVidia GeForce 8600 en ik heb nog nooit een probleem
> ondervonden. Na het installeren (zelfs al in versie 8.04) geeft Ubuntu
> mij mooi de melding dat er restricted drivers beschikbaar zijn die ik
> kan installeren en nadien moet ik alleen via de nVidia settings
> configuration tool nog alleen mijn dual screen aanzetten.
>

> - Jensen

Bij mij werkt de open source driver nv prima, net als de restricted driver.
Maar bij beide drivers werkt de versnelling en het 3-d gedeelte niet, ik heb
dan ook al een wat oudere kaart (in twee computers), de NVIDIA Geforce FX
(generic) (zo wordt die herkend, ik ken de kaart als Riva TNT).De kaart is te
oud. En bijvoorbeeld van Compiz genieten kan ik alleen op mijn Acer Aspire
One speeltje met een Intel-videokaart :)

Maar een probleem heb ik niet echt, want ik vind die desktop effects maar
zozo. Wel grappig en misschien ook wel om op te scheppen :) "Zo'n klein
computertje, en moet je eens zien wat die kan, met Ubuntu. Kan dat ook met je
Vista Home Premium op een knots van een computer?"

:)

Jaap