Firewall melding

Maxim Heijndijk macchus op gmail.com
Zo mei 11 11:31:00 UTC 2008

Amedee Van Gasse schreef:

> 206.225.95.129 is blijkbaar een dedicated server die bij aplus.net gehost
> staat. Een van de websites die er op draait, is http://local.net/
> Heb je toevallig je thuisnetwerkje de naam local.net gegeven?
>
> Ik ben hier toevallig op gestoten door domweg te googlen op dit ip-adres.
> De derde hit is een duitstalige forumtopic waar er ook iemand local.net
> had gebruikt voor zijn thuisnetwerk.
>
> Mijn advies: gebruik NOOIT een domein dat op internet zou kunnen resolven,
> tenzij het echt van jou is. Dwz ik mag amedee.be als naam gebruiken voor
> [...]

Goeie tip. Mijn thuisnetwerk heet inderdaad local.net. Sendmail probeert
mail te verzenden van host 2 naar host 1, maar er gaat daarbij iets mis
met de DNS dus, waardoor hij de mail naar internet wil versturen. Host 1
doet dat trouwens niet, de boel wordt gewoon lokaal afgeleverd. Ik ga
het eens verder uitvlooien.

--
Maxim Heijndijk

Scripts - http://www.maccusfoto.nl/maxmenu