Firewall melding

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Zo mei 11 11:17:23 UTC 2008

On Sun, May 11, 2008 11:09, Maxim Heijndijk wrote:
> [...]
>>> SEQ=166426072 ACK=0 WINDOW=5840 RES=0x00 SYN URGP=0 OPT

> Het is sendmail. Wat ik niet begrijp is dat sendmail pakketten naar
> buiten probeert te versturen naar een onbekend adres. Terwijl ik poort
> 25 volledig afgeloten heb. Sendmail wordt hier alleen lokaal gebruikt.
> Je zou toch denkan dat om een pakket naar buiten te versturen, er eerst
> een aanvraag van buitenaf zou moeten komen. Die aanvraag van buitenaf
> zou er nooit door moeten komen. Lastig verhaal.

206.225.95.129 is blijkbaar een dedicated server die bij aplus.net gehost
staat. Een van de websites die er op draait, is http://local.net/
Heb je toevallig je thuisnetwerkje de naam local.net gegeven?

Ik ben hier toevallig op gestoten door domweg te googlen op dit ip-adres.
De derde hit is een duitstalige forumtopic waar er ook iemand local.net
had gebruikt voor zijn thuisnetwerk.

Mijn advies: gebruik NOOIT een domein dat op internet zou kunnen resolven,
tenzij het echt van jou is. Dwz ik mag amedee.be als naam gebruiken voor
mijn thuisnetwerk (gesteld dat ik alle dns-configuratie correct doe).

Je kan je netwerk misschien beter net.local noemen. .local is een TLD die
meer dan waarschijnlijk nooit op internet zal bestaan.

--
Amedee