Onderwerp : Audio

Auteur : Amedee Van Gasse
E-mail : amedee op amedee.be
Datum : Za Mrt 22 21:41:33 GMT 2008

On Sat, March 22, 2008 20:02, ubuntu wrote:
> LS,
>
> Ik werk sinds enige tijd met een HP Pavlion 6730ed. Daarop draai ik
> Vista en voorlopig Ubuntu 7.10 via de VM-ware Player. Helaas komt er
> geen geluid uit. Ik krijg de melding:
> "Geen volumeregelingselementen en/of -apparaten voor GStreamer
> gevonden."
>
> De PC heeft een Intern geluidssysteem: 	3D Sound Blaster Pro compatibel
> 16-bits geluid ge´ntegreerd. En Luidsprekers en microfoon: Altec
> Lansing« luidsprekers
>
> Heeft iemand enig idee wat ik nog moet doen/installeren om dit aan de
> [...]

Het is mijn ervaring dat bepaalde hardware gemakkelijker aan de praat te
krijgen is met dual boot dan met een virtuele machine...

Maar om concreet op je vraag te antwoorden.
Wat is de uitvoer van volgend commando?

lspci | grep audio

En voor de rest denk ik dat Sound Blaster zˇ algemeen is, dat dit zeker
moet werken. Heb je al eens geprobeerd om te booten met een livecd?

Groetjes,

--
Amedee