opstarten ubuntu

Rob Maas rob op progob.nl
Zo Mrt 9 12:39:04 UTC 2008

Kleine toevoeging, je kunt waarschijnlijk wel m.b.v. CTRL+ALT+F1 naar de eerste terminalemulatie gaan. Hier kun je inloggen en kun je xorg.conf bewerken m.b.v. het volgende commando.

sudo nano /etc/X11/xorg.conf

Ook is het slim toch even een backupje te maken.

sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf_backup

Met vriendelijke groet,
Rob

----- Original Message -----
From: Jrlmailing
[mailto:jrlmailing op gmail.com]
Cc: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
Sent: Sun,
09 Mar 2008 13:27:46 +0100
Subject: Re: opstarten ubuntu

> Herman Kluck schreef:
> Na het opstarten van ubuntu krijg ik een melding
> voor het hoofdvenster
> zou moeten verschijnen een melding van
>
> “out
> of range” daarna hangt het systeem.
>
> Wat zou dit kunnen zijn?

zou
> kunnen dat je grafische kaart niet goed herkent wordt.
Welke kaart heb je
> ?

je kan het soms oplossen door de xorg.conf handmatig te veranderen en

die staat /etc/X11/

bij mij heb ik dit ook moeten doen, zie
> hieronder:
Normaal staat bij driver voor Matrox kaart mga maar moet dit op
> vesa
zetten om beeld te hebben. (anders ook out of range melding)

Maar dit
> hangt samen met het type kaart, voor nvidia is het bijvoorbeeld
nog
> anders.

Section "Device"
	Identifier	"Matrox Graphics, Inc. MGA G550
> AGP"
	Driver		"vesa"
	BusID		"PCI:1:0:0"
EndSection