Onderwerp : 1 gebroken pakket ontdekt, maar nog niet opgelost.

Auteur : d.alleyne op upcmail.nl
E-mail : d.alleyne op upcmail.nl
Datum : Wo Mrt 12 20:30:18 GMT 2008

---- Amedee Van Gasse <amedee op amedee.be> schreef:

> 2 fouten:
> * het is 'sudo' en niet 'sodo'

Dat weet ik, verkeerde toets in getoets.

> * er moet een spatie tussen 'install' en '-f'

OK

> Welke andere? Mogen we zelf raden?
> sudo rm -Rf /
> Zat die erbij? (niet doen!!! dan ben je alles kwijt!!!)

gelukkig zat dat er bij, stel je voor.

> Ik kan niet volgen. Need input.

als je mijn vorige mailtjes leest,dan begrijp je wat ik bedoel.

> Zal niet werken zonder sudo ervoor.

werkt zelfs met sudo ervoor ook niet.

> Zie je wel, ik heb het gezegd!

> Jaaah... als je op eigen houtje allemaal rare dingen doet zonder dat je
> weet wat je aan het doen bent, en zonder op voorhand om uitleg te vragen,
> dan gaan er allerlei dingen stuk he!
> Ik ga zelf ook niet aan mijn auto zitten sleutelen want ik ken daar ook
> niets van. Ook al is het maar de olie die bijgevuld moet worden!

Mijn enige fout is dat ik het installeren heb onderbroken.

> Het beste dat je kan doen.

> Ik ben niet mee.

> Welk pakket is gebroken? Ik kan het niet raden.

Als ik dat wist, had ik het zeker aan jullie doorgegeven.

> Je hebt zitten prullen met software die je niet kent of begrijpt.

Echt niet.

> Prima

> o jee...

Nu word ik echt bang, aangezien het nu aangeeft dpkg --configure -a kan
alleen uitgevoerd worden door de beheerder.
Mijn mail doet het wanneer hij wil, ik heb naar een steunpunt gemailt
ik weet of hij mijn bericht heeft ontvangen.

> Ik zie het verband niet. (alhoewel)

ik heb deze tijdschrift met dvd gekocht om 7.10 weer te installeren.
Maar kan geen installeren op vinden hoe gek het ook mag zijn.

> Dat begrijp ik.

> Het staat er nochtans duidelijk op.

Nou ik kan het niet vinden.

> Dat programma dient daar ook niet voor.
> Het dient om fouten te melden die de programmamakers vergeten oplossen zijn.
> Het dient niet om jouw gebruiksfouten op te lossen.

Dat wist ik niet.

> Wie kan mij helpen om die gebroken pakket te vinden.
>
> Via deze mailinglijst? Volgens mij niemand.

Dat is niet hoop gevend.

> Mijn eerlijke mening? Ik betwijfel het. Wacht aub op hulp.

Dat zal ik ook doen, maar intussen probeer ik jullie advies op tevolgen
totdat zij tijd heeft.
Als ik niets doe, kan ik ook niet zeggen ik heb het geprobeerd.

> Canonical, in het Engels.

die heb ik ook geprobeerd, maar mijn mail is nu ook een probleem
aan het worden.
Dus of mijn hulpkreet is aangekomen, merk ik wel.

> [...]
>
> Kijk, ik wil echt niet respectloos overkomen, maar als ik jouw
> horrorverhalen lees, dan stijgen mijn haren ten berge. Je werkt jezelf
> altijd maar verder in de moeilijkheden. Ik denk dat je zelf niet begrijpt
> wat je jezelf aandoet. Een ding is zeker: je moet een grenzeloos optimisme
> hebben, want de gemiddelde persoon had nu al lang afgehaakt.
>
> Weet je wat volgens mij het beste is wat je nu doet? Blijf van je pc af,
> tot er hulp is. Ik zou je allerlei advies kunnen geven via mail, maar
> daarmee zou ik je niet helpen. Integendeel, mijn hulp zou het alleen maar

Ik hou van eerlijkheid,daar heb ik geen moeite mee.
Maar zoals ik begrepen heb is de mailinglist bedoelt om mekaar te helpen om
problemen met je computer optelossen.
Aangezien je nergens telefonisch hulp kan krijgen zoals bij andere
organisaties.
Dus waardeer ik de mensen die met geduld andere helpen.
En als het werkt om mekaar via mail te helpen is dat de beloning voor de mensen die dit hebben bedacht.
Ik vind het een prima idee.
Alleen ik ben te dom om mijn probleem op te lossen.

> Vraag gewoon aan iemand die al tientallen keren Ubuntu ge´nstalleerd
> heeft, om jouw pc helemaal vanaf 0 te herinstalleren. Het zal dan wel in
> orde komen.

> Amedee

Ben ik ook mee bezig, alleen moet ik even wachten tot ik profestione
hulp krijg.

groetjes,

Dolly
Als jullie die mail krijgen.