Onderwerp : opstarten ubuntu

Auteur : Jrlmailing
E-mail : jrlmailing op gmail.com
Datum : Zo Mrt 9 12:27:46 GMT 2008

Herman Kluck schreef:
> Na het opstarten van ubuntu krijg ik een melding voor het hoofdvenster
> zou moeten verschijnen een melding van
>
> “out of range” daarna hangt het systeem.
>
> Wat zou dit kunnen zijn?

zou kunnen dat je grafische kaart niet goed herkent wordt.
Welke kaart heb je ?

je kan het soms oplossen door de xorg.conf handmatig te veranderen en
die staat /etc/X11/

bij mij heb ik dit ook moeten doen, zie hieronder:
Normaal staat bij driver voor Matrox kaart mga maar moet dit op vesa
zetten om beeld te hebben. (anders ook out of range melding)

Maar dit hangt samen met het type kaart, voor nvidia is het bijvoorbeeld
nog anders.

Section "Device"
	Identifier	"Matrox Graphics, Inc. MGA G550 AGP"
	Driver		"vesa"
	BusID		"PCI:1:0:0"
EndSection

--