re audio on Medion

guido dom guido.dom op gmail.com
Za Jul 26 07:41:20 UTC 2008

Hallo iedereen

Omdat iemand mailde dat Ubuntu 7.10 WEL audio produceerde op een Medion
laptop (ALC828 weliswaar), installeerde ik 7.10 op een beetje vrije ruimte
en, inderdaad, ik werd begroet met het bekende welkomstdeuntje.

100% is het volume nog niet (op autodetectie en ook op alc 2xx Analoog) maar
best genietbaar.

Terug naar 8.04 en een uiterst flauw geluidje (eveneens op autodetect en ook
op ALC283 analoog en op Pulse....).

Onbegrijpelijk en volgens mij onverdedigbaar dat een latere versie minder
goed presteert dan een nieuwe versie.

Het scannerprobleem van enkele versies terug was waarschijnlijk identiek.

Wellicht brengt 8.10 een oplossing maar het blijft ontoelaatbaar en
onbegrijpeleijk.

--
Tel:+32 (0)58 239804 +32 (0)497 538736

Nog een mooie dag toegewenst.