Antw.:: Re: homebanking ING en Ubuntu Hardy

Jeroen Hendrickx jeroen.hendrickx op telenet.be
Di Jul 8 10:37:10 UTC 2008

YP schreef:

> Als je geen software hoeft te installeren, en gewoon net als bij KBC je
> bankkaart in een toestel hoeft te steken, en vanop eender welk pc thuis
> met Firefox kan bankieren, is dat toch een luxe; ik denk dat die DigiPass
> zoiets is, en als je enkel dat nodig hebt is dat voor hem prima en het
> gemakkelijkst.
> Y P

Idd, ik denk dat dat zo werkt. Ik ben er niet al te ver achter op zoek
gegaan (bezig met mijn scriptie), maar zoals ik eerder al zei lijkt me
dit zoiets te zijn als wat ik bij Fortis vroeger had. Dat was een bakje
waar je een ID bij kreeg die je dan moest invullen en dan genereerde het
op commando een paswoord om in te loggen dat enkel bij die ID kon
thuishoren. En dan zat je op een beveiligde verbinding.
Ik veronderstel dat die DigiPass een code geeft die je kan ingeven in
een daartoe voorzien vakje als digitale handtekening. Dit enkel als
voorbeeld, het kan misschien ook nog andere dingetjes.

Jeroen