kan iso bestand niet op cd branden

Kurt De Smet kurt.de.smet op dommel.be
Za Feb 23 20:01:28 UTC 2008

Hallo, ik zal je wat uitleg geven.

Allereerst..

Wat is HD. > HD staat voor HardDisk of harde schijf

Wat is Booten. > Opstarten

Wat is Bootsequence. > In het bios (Basic Input Output System) van uw moederbord kan je de opstartvolgorde bepalen. Om uw systeem vlugger te laten opstarten kan je bv eerst je HD (zie boven) en dan je CD plaatsen, Floppy, USB, Netwerkkaart. Noodeloos te zeggen dat indien je HD voor je CD staat je nooit zal kunnen opstarten van een CD.

Wat is Rebooten. > Rebooten staat heropstarten
Als men spreekt van een soft(zachte) reboot= via menu herstarten of CTRL-ALT-DELETE
Bij een Harde reboot minimaal 10 a 15 seconden de pc uitschakelen, bij sommige printers kan het nodig zijn het stopkontakt uit te trekken voordat het geheugen gereset wordt.

Is je systeem (zonder backup) om zeep en heb je geen 2de HD of partitie (een HD opgedeeld in 2 delen = 2 partities) kan je een USB HD of stick gebruiken om vanuit een live-cd de gegevens te bewaren. Kan je echt niets meer met je systeem zal je een cd moeten branden op een andere pc indien je er geen hebt. Je moet je echter afvragen hoe het komt dat je systeem om zeep is, zodat het in de toekomst kan vermeden worden. Heb onlang ook een HD gehad met slechte clusters en heb die dan ook vervangen voor ik alles opnieuw installeerde. Hardware kan kapot gaan het hoeft niet altijd onze fout te zijn (alhoewel dat wel meestal het geval is ;-) )

hopelijk u hiermee wat geholpen te hebben

mvg Kurt