Aangifte programma belastingdienst Autopackages

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Ma Feb 4 20:18:20 UTC 2008

Op maandag 4 februari 2008, schreef Jan Claeys:
> Op maandag 04-02-2008 om 10:16 uur [tijdzone +0100], schreef Jaap
>
> Woldringh:
>
> Er bestaat een POSIX standaard over wat een '/bin/sh' hoort te doen, en
> 'dash' implementeert dat volledig (of beschouwd elke afwijking als een
> bug), maar ook niet meer dan dat.  Een shell als 'bash' is bewust niet
> 100% POSIX-conform (wel 99,99% of zo) maar kan wel veel meer.
>
> Door die extra mogelijkheden start 'bash' wel een heel stuk trager en
> dat is precies de reden waarom het systeem standaard 'dash' gebruikt;
> [...]

Ik heb weer wat geleerd, bedankt hiervoor.
Inderdaad vroeg ik mij af waarom het systeem een andere shell gebruikt als de
menselijke gebruiker, zocht het in die POSIX-standaard. Of in de beschikbare
scripts.

Jaap