Aangifte programma belastingdienst Autopackages

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Ma Feb 4 09:16:09 UTC 2008

Op zondag 3 februari 2008, schreef Martijn van de Streek:

> Ja, sterker nog, ik gebruik EXPRES bash ;)
>
> MAAR shellscripts die beginnen met #!/bin/sh worden door /bin/sh
> uitgevoerd (= dash), dus dat gaat soms stuk, als de shellscripts niet
> POSIX-compliant genoeg zijn.

> Ik ken wat mensen die zweren bij 'zsh'.

> Dat is dus inderdaad het probleem. Autopackages zijn gewoon
> shellscripts namelijk :)

> Dat weet ik :)
>
> Martijn

Ik ben eruit: het is natuurlijk zo dat personen (bij Ubuntu standaard) met
bash werken maar het systeem sh (=dash) gebruikt voor de shell scripts.
Dus hierbij: je hebt al die tijd geheel het gelijk aan jouw kant gehad, en
mijn vizier staat nu wat scherper :)

Jaap