Onderwerp : In grub browservoorrang wijzigen

Auteur : Gosse Tigchelaar
E-mail : ubuntu-gosse op home.nl
Datum : Do Sep 20 20:11:20 BST 2007

Op maandag 17-09-2007 om 23:50 uur [tijdzone +0200], schreef Matthijs
ten Kate o.a.:

> Beste Coos,
>

> Als alternatief voor gedit kan ik je ook 'mc' (sudo aptitude install mc)
> aanraden. Is gewoon een console tool, als je vroeger onder DOS ooit met
> Norton Commander of onder Windows met Total Commander hebt gewerkt zul
> je je hier vrij snel in thuis voelen.
> Als je hiermee menu.lst wilt bewerken start je 'm op met
>
> sudo mc
>
> Vervolgens navigeer je met de pijltjetoetsen en de Enter-toets
> naar /boot/grub/menu.lst (commando's intikken werkt echter ook) en dan
> [...]

Het bovenstaande heb ik uitgevoerd en met succes. Hartelijk dank voor de
tip.
Vraag: In mijn menu van ubuntu staat onder "toepassingen" ,
"hulpmiddelen" het programma GNOME Commander. Dat start wel als ik erop
klik, maar er mee (be)werken lukt niet, omdat sudo niet meegegeven wordt
als ik via het menu klik. Kan ik dat ergens in het systeem regelen?

Gosse Tigchelaar