installeren 7.10

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Ma Nov 26 20:10:47 UTC 2007

On Mon, 26 Nov 2007, Johan Schilstra wrote:

> Laptops worden tegenwoordig vaak met 2 of 3 partities geleverd vanwege
> system restore.
> Ik loop dan tegen de 4 partities max aan van een laptop als ik ubuntu wil
> installeren. want 3 + minimaal 2 = 5.

Dan moet je een "extended" partitie maken. Dat kost één "normale"
partitie, maar er kunnen 4 extra partities in.

> Laptops worden veel gebruikt met wireless aansluiting. Deze vindt de live cd
> niet automatisch: je moet je netwerk een ligt duwtje geven. Het probleem is
> dat als je de live cd boot en geen netwerk verbinding maakt maar meteen
> overgaat tot installatie de update manager van slag raakt:
> deze denkt dat het systeem up to date is terwijl er nog 88 updates te
> installeren zijn.

Als je gewoon een Intel-wifikaart hebt, werkt dat ook gewoon op de
Live-CD. En zo nog een paar soorten.

Dat er 88 updates zijn kan goed kloppen. Beveiligings-updates sinds het
uitgekomen is.

> in de specs zou minimaal een agp kaart moeten staan om veel gedoe voor te
> wezen. Ik ben met oudere systemen aan de slag geweest maar dan kan je met
> isa of eisa video kaarten  veel ellende krijgen.

Maar die zitten dan weer niet in moderne systemen :)