installeren 7.10

Johan Schilstra j.a.schilstra op gmail.com
Ma Nov 26 19:53:01 UTC 2007

Hallo,

ik ben een newbie en heb de afgelopen dagen ubutu geinstallerd op mijn
inspiron 9300 van dell dual boot.

In de handleiding mis ik enkele opmerkingen:

Laptops worden tegenwoordig vaak met 2 of 3 partities geleverd vanwege
system restore.
Ik loop dan tegen de 4 partities max aan van een laptop als ik ubuntu wil
installeren. want 3 + minimaal 2 = 5.

Laptops worden veel gebruikt met wireless aansluiting. Deze vindt de live cd
niet automatisch: je moet je netwerk een ligt duwtje geven. Het probleem is
dat als je de live cd boot en geen netwerk verbinding maakt maar meteen
overgaat tot installatie de update manager van slag raakt:
deze denkt dat het systeem up to date is terwijl er nog 88 updates te
installeren zijn.

je kan daarna b.v. de flashplayer-nonfree niet meer installeren.
dus altijd installeren met werkende netwerkverbinding!!!!!!!

in de specs zou minimaal een agp kaart moeten staan om veel gedoe voor te
wezen. Ik ben met oudere systemen aan de slag geweest maar dan kan je met
isa of eisa video kaarten  veel ellende krijgen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Met vriendelijke groet
johan