hoe kom ik in een terminal en hoe krijg ik de bovenste menubalk weer terug

rik meerveld rikmeerveld op gmail.com
Za Nov 3 19:54:33 UTC 2007

hallo maurice en martijn,
ik ben echt nog heel onervaren met linux en xubuntu.
ik weet niet hoe ik in een terminal kom ik denk dat ik opnieuw op moet
starten en nog voor het inloggen het knopje session indrukken en dan kom ik
een failsafe terminal tegen. hier krijg ik wel iets wat martijn typt. maar
als ik dan een menu krijg kijg ik een nullen met tekst er achter en hoe ik
dan verder moet weet ik ook weer niet.

inmiddels al weer tegen iets nieuws aangelopen:
nadat ik een cd had geopend in xubuntu en daarna weer afgesloten ben ik de
menubalk bovenin kwijt waar o.a. de afsluitknop zit. ben nu afgesloten met
de gewone powerknop en weer opgestart. ik krijg dan wel de balk weer terug.
is hier een sneltoets voor of zo iets
mvg rik