nieuwe vragen over xubuntu hardware en resolutie

rik meerveld rikmeerveld op gmail.com
Za Nov 3 14:01:38 UTC 2007

hallo,
gisteren had ik problemen met het installeren van xubuntu 6.06. vandaag
xubuntu 7.10 de alternate versie geinstalleerd. dit is gelukt! volgens mij
heb ik de vorige keren partities niet goede gedaan en niet genoeg geduld
gehad.

nu heb ik twee andere vragen.
ik ben niet echt tevreden over de resolute (eerst zat er windows 98 op en
had ik scherpere letters) de maximale resolutie die xubuntu heeft
geinstalleerd is 800*600 op 56 er is in het venster 'schermvoorkeuren' geen
mogelijkheid om extra resoluties toe te voegen.

ik heb een wireless LAN PC card die ik wil installeren. tijdens de
installatie van xubuntu had ik daar moeite mee (de software zag m'n netwerk
wel, wat al een hele verbetering is met windows 98, maar snapte m'n WEB key
niet) ik heb de installatie daarom eerst maar gedaan zonder
netwerkinstellingen.

mvg rik meerveld