nieuwe vragen over xubuntu hardware en resolutie

Maurice Diekhorst maurice_diekhorst op hotmail.com
Za Nov 3 15:10:50 UTC 2007

Beste Rik,

Voor het instellen van "nieuwe" resoluties in Xubuntu zou je via terminal hetvolgende kunnen runnen:

[code]
sudo nano /etc/X11/xorg.conf
[/code]

Hierin vind je de standaard instellingen van je beeldscherm onder de naam "DefaultDepth".
Deze staat in de meeste gevallen op 24.
Dan kijk je een stukje lager in de lijst bij Depth 24 (of de DefaultDepth die je systeem zelf aangeeft)
Dan plaats je vooraan de resolutie die je zelf wilt (ik neem aan 1024x768 oid).

Vervolgens sla je het aangepaste bestand op, reboot je je PC/Laptop en voila, je eigen gewenste resolutie is kiesbaar.

Mocht dit vreselijke gevolgen meebrengen, zoals geen beeld meer hebben, start je systeem dan in textmode op en pas het bestand weer op eenzelfde manier aan naar de originele staat.

Succes!
MVG, Maurice Diekhorst.

Date: Sat, 3 Nov 2007 15:01:38 +0100From: rikmeerveld op gmail.comTo: ubuntu-nl op lists.ubuntu.comSubject: nieuwe vragen over xubuntu hardware en resolutiehallo,gisteren had ik problemen met het installeren van xubuntu 6.06. vandaag xubuntu 7.10 de alternate versie geinstalleerd. dit is gelukt! volgens mij heb ik de vorige keren partities niet goede gedaan en niet genoeg geduld gehad. nu heb ik twee andere vragen.ik ben niet echt tevreden over de resolute (eerst zat er windows 98 op en had ik scherpere letters) de maximale resolutie die xubuntu heeft geinstalleerd is 800*600 op 56 er is in het venster 'schermvoorkeuren' geen mogelijkheid om extra resoluties toe te voegen. ik heb een wireless LAN PC card die ik wil installeren. tijdens de installatie van xubuntu had ik daar moeite mee (de software zag m'n netwerk wel, wat al een hele verbetering is met windows 98, maar snapte m'n WEB key niet) ik heb de installatie daarom eerst maar gedaan zonder netwerkinstellingen. mvg rik meerveld