gnome klok/tijd verschilt twee uur

WarrenHead warrenhead op gmail.com
Ma Mrt 26 23:35:42 UTC 2007

Aan de lijst,

Sinds de overgang van wintertijd naar zomertijd, toont mijn
gnome-menubalk-klokpaneel de verkeerde tijd. Momenteel toont het de tijd
van twee uur geleden. Ik heb de synchronisatie met de 3 nederlandse ntp
servers altijd aanstaan. Vreemd genoeg zie ik wel de juiste tijd
weergegeven in het tijdaanpassingsmenu, als ik dat open. Waarom de klok
op de menubalk toch 2 uur eerder aangeeft is mij een raadsel.
Als ik de tijd overigens aanpas in het tijdaanpassingsmenu, wordt deze
wijziging wel meegenomen in de gnome desktop menubalk, maar steeds met
dat 2 uur durende verschil erin.
Ben ik de enige met dit fenomeen?

(Ik heb het dus opgelost door de tijd in het tijdaanpassingsmenu 2 uur
verder te zetten, maar erg fraai vind ik het niet.)

Groeten, Warren