Onderwerp : duoboot

Auteur : Amedee Van Gasse
E-mail : amedee op amedee.be
Datum : Ma Mrt 26 12:37:09 BST 2007

Op maandag 26-03-2007 om 10:57 uur [tijdzone +0200], schreef wiebe
niewzwaag:
> beste mensen
>
> ik wil graag ubuntu uitproberen in een duoboot met windows xp.
> nu heb ik mijn schijf in 3 delen opgedeeld 40 gig in linux geformateerd
> en een aparte swap van 3 gig aangemaakt.
> mijn vraag in nu wat zijn de instellingen van die partities.
> er zijn verschillende mogelijkheden.
> ik weet dat die 3 gig voor de swap natuurlijk als swap aangemerkt moet
> worden maar wat moet ik bij mijn c schijf invullen.
> een aantal mogelijkheden zij b.v. / of /boot en wat moet ik voor de
> partitie invullen waar ubuntu daadwerkelijk geinstaleerd wordt?

Ik veronderstel dat je nu hebt:
partitie 1 = /dev/hda = windows xp, ntfs
partitie 2 = /dev/hdb = ext3 --> daarop ga je Ubuntu installeren
partitie 3 = /dev/hdc = swap

Ik stel het volgende voor:
/dev/hdb mounten als /
/dev/hda mounten als /media/windows