Outlook(express) versus Evolution.

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Do Mrt 22 10:52:14 UTC 2007

On Thu, 22 Mar 2007, André Berkenbosch wrote:

> Ik startte dit onderwerp omdat ik verschillen merkte in de HTML
> presentatie van mijn emails. Ik ben inmiddels Thunderbird gaan gebruiken
> en dit programma lijkt de HTML-code iets beter te presenteren. Ook het
> ophalen en scannen van SPAM gaat stukken sneller met Thunderbird. Graag
> zou ik willen weten op welke wijze ik Lightning in Thunderbird kan
> integreren. Ik heb hier nog geen ervaring mee en weet niet precies hoe
> ik dit moet aanpakken. Kan iemand mij hierbij helpen?

Gewoon de .xpi-file downloaden van mozilla.org, en dan in Thunderbird
aangeven dat je de addon wilt installeren. Dan herstarten en TB heeft
kalenderfuncties.

> Ik heb op mijn website enkele mailtjes gezet. Er zijn behoorlijke
> verschillen tussen HTML van Evolution en die van Thunderbird.
> Je zou toch verwachten dat beide programma's zich op de zelfde manier
> houden aan de HTML-standaard of afspraken. http://www.drees.wyger.nl
> Misschien moeten deze verschillen worden door gegeven aan de makers van
> deze programma's?

Evolution gebruikt een andere (minder uitgebreide) render-engine om HTML
weer te geven dan TB, daarom dit verschil. Volgens de HTML-standaard is
dit ook toegestaan.