spaar energie (Was: Re: partitie-indeling)

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Za Mrt 17 15:00:47 UTC 2007

Op zaterdag 17-03-2007 om 15:37 uur [tijdzone +0100], schreef Adrien
Verlee:
> Op 17-mrt-07, om 15:22 heeft Amedee Van Gasse het volgende geschreven:

> Telefoneren zou nog beter zijn, naar men mij eens vertelde.
> Dat terzijde, een punt lijkt mij de slijtage vd hardware bij
> herhaaldelijk aan en uit zetten.
> Of kan dit een fabel zijn?

Geen bleek idee! Ik heb geen kaas gegeten van electronica.
Ik zou wel denken dat de technologie niet stil staat, en dat dit bij de
hedendaagse apparatuur weinig verschil zou mogen maken?  Misschien dat
dit vroeger wel zo was maar nu niet meer?

Zouden daar cijfergegevens over bestaan? Ik bedoel: de gemiddelde
levensduur van een apparaat dat constant aan staat, en de gemiddelde
levensduur van een apparaat dat 's nachts uitgeschakeld wordt. Alleen
met zo'n gegevens zou je het met zekerheid kunnen zeggen.
Maar dat heeft niet veel meer met de Ubuntu distributie te maken...
--
Amedee Van Gasse <amedee op amedee.be>