partitie-indeling

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Vr Mrt 16 18:32:31 UTC 2007

On Fri, 16 Mar 2007, Pieter Wichers wrote:

> Ik heb wel eens ergens gelezen dat je linux sneller kan maken door
> mappen als /bin, /etc en /boot ook als aparte partities in te stellen.
> Verder ben ik benieuwd naar de grootte van die schijven, (Swap moet toch
> 2x je ram?? )
> Ik kan dit alleen nergens meer vinden en ik vroeg me af hoe jullie
> experienced ubuntu-gebruikers de schijf-indeling hebben ingericht.

Echt sneller wordt't pas als je het op fysiek andere schijven zet.. en
dan nog is de winst minimaal.

Je kunt het beste gewoon de opties die het installatieprogramma je biedt
gebruiken. Die rekent ook een goede swap-size voor je uit.