partitie-indeling

Pieter Wichers pieterwichers op gmail.com
Vr Mrt 16 15:07:56 UTC 2007

LS

Allereerst bedankt voor de snelle reacties op mn vorige vraag, die zijn
toen goed beantwoord. Ik kan inmiddels vanuit ubuntu mn windows-schijven
beschrijven.

Ik schrijf omdat ik binnenkort een nieuwe harde schijf in mn computer
bijzet en ubuntu (edgy) daarop opnieuw ga installeren, mede omdat ik
mijn Aiglx onherstelbaar heb aangetast, :p.
Verder wil ik alles dit keer handmatig installeren in plaats van via
Automatix,( makkelijk in het begin, maar op den duur voor mij rampzalig)
Op dit moment heb ik mijn schijf-indeling als volgt:
    /         = 10gb
    /home = 10gb
    swap   = 2gb
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je linux sneller kan maken door
mappen als /bin, /etc en /boot ook als aparte partities in te stellen.
Verder ben ik benieuwd naar de grootte van die schijven, (Swap moet toch
2x je ram?? )
Ik kan dit alleen nergens meer vinden en ik vroeg me af hoe jullie
experienced ubuntu-gebruikers de schijf-indeling hebben ingericht.

Met vriendelijke groet,

Pieter Wichers