Ubuntu Desktop Snelstartgids: Booten

Vincent imnotb op gmail.com
Di Mrt 13 19:31:15 UTC 2007

On 13/03/07, Jan Claeys <ubuntu op janc.be> wrote:

> Als je een legale Windows-versie hebt kan je de bijhorende bootloader
> zéér eenvoudig terug naar het MBR schrijven, dus ik snap die vrees voor
> problemen echt niet.

Ik heb geen CD's ofzo, het enige wat ik nog heb is wat nog op die harde
schijf staat. En verder heb ik geen verstand van MBR dus ik deed maar gewoon
wat de guide die ik volgde zei. Windows gebruik ik toch niet dus maakt
verder ook niet uit, maar toentertijd dacht ik dat ik alleen even met Linux
ging spelen, kijken wat het was.

Er bestaan trouwens tientallen bootloaders voor IBM PC compatibelen: die
> van DOS en NT, de allombekende lilo en GRUB die meest gebruikt worden
> door linux distro's, GAG (http://gag.sourceforge.net/), etc.

Zoals ik al zei: ik heb en had er totaal geen verstand van ;)