Ubuntu Desktop snelstartgids

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Za Mrt 10 12:53:30 UTC 2007

Ik heb de snelstartgids even doorgelezen, en die ziet er heel goed uit,
afgezien van de onvermijdelijke kleine spelfoutjes.
De suggestie om maar beter contact op te nemen met de makers van de
desktop guide deel ik niet. Het is goed als er verschillende
handleidingen zijn die onderwerpen iets anders belichten.
Ik heb wel een opmerking: uitgelegd wordt, eenvoudigheidshalve, hoe
Ubuntu op de hele schijf wordt geïnstalleerd. Meestal zal een beginner
(en ook anderen zoals ik, die hun Windows nog nodig hebben voor hardware
of programma's die het alleen onder Windows doen) naast de nieuwe Ubuntu
toch zijn/haar vertrouwde Windowsomgeving willen bewaren: [h,z]ij wenst
een dual boot installatie. Maar goed: er is gekozen voor een installatie
op de hele harde schijf. Het is dan vreemd dat verderop uitgelegd wordt
hoe met Wine de (niet meer aanwezige) Windowsprogramma's kunnen worden
gebruikt (er is nergens de mogelijkheid genoemd van twee harde
schijven :) ).

Ik wil hiermee positieve ondersteunende kritiek uiten op een prachtig
initiatief.

Jaap