Mac drivers?

Wesley S. profox op ubuntu-nl.org
Wo Mrt 7 20:08:25 UTC 2007

Op 07-03-07 heeft Florian van der Zee <flogrammer op gmail.com> het volgende
geschreven:

> Hai, in een artikel over Mac OSX86 las ik dat deze Mac-versie ook
> Linux (KDE) programma's kon runnen. Kan ik ook Mac-printerdrivers
> gebruiken in Linux Ubuntu?

 Volgens mij niet. Drivers zijn anders dan gewone programmatuur. KDE
programma's draaien op Mac OS X omdat Mac OS X X11 ondersteunt en de
benodigde libraries die KDE nodig heeft. Maar drivers werken op het
kernelniveau en dat maakt het bijna onmogelijk om een driver te ontwikkelen
die op elk platform werkt zonder veel aanpassingen. Waarom heb je een
mac-printerdriver nodig? Is er geen linuxversie van de driver van je printer
beschikbaar? Wat voor printer heb je dan?

--
Wesley Stessens <profox op ubuntu-nl.org>
Human Knowledge Belongs To The World - Antitrust (2001)