Ubuntu

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Di Mrt 6 11:52:34 UTC 2007

On Tue, 06 Mar 2007, dennis barten wrote:

>   Bedankt voor het (zo spoedig) beantwoorden van mijn mail die ik
>   vorige week naar Ubuntu zond. Ik heb nog twee kleine vragen; Ik hoop
>   dat je me uit de brand kan helpen.

Je kunt beter de mailinglist nog eens mailen. Ik weet ook niet alles :)

>   * Ubuntu werkt prima, alleen Internet werkt zeer traag. Sites openen
>   langzaam, downloaden ook. Ik werk momenteel op een gloednieuw
>   systeem (Intel 2,66 GHz, met een 40 GB harddisc) en heb internet via
>   Casema. Weet jij een verklaring voor het trage werken van internet?
>   Kan het aan Ubuntu liggen? Moet ik een extra geheugenkaart
>   aanschaffen? Ik heb nog geen programma's van het internet op de
>   harde schijf gezet.

Hoe bedoel je 'zeer traag'? Hoe meet/bekijk je dit? Hoe zit alles
aangesloten vanaf je kabelmodem naar je PC? Direct? Via een router?
Switch? Wireless?

>   * Mijn printer (een HP laserjet 1100) krijg ik niet aangesloten. Met
>   Ubuntu kan ik de printer opzoeken en 'aansluiten' op de PC, maar als
>   ik wil printen gebeurt er niets. Ik heb werkelijk alles al
>   geprobeerd...

Ik weet niks over printers. Maar misschien iemand op de mailinglist wel.