Bestaande installatie booten gaat niet meer!

Peter Poeliejoe p.poeliejoe op gmail.com
Do Mrt 1 19:22:59 UTC 2007

Op 01-03-07 heeft R.Karsten op dent.umcn.nl <R.Karsten op dent.umcn.nl> het
volgende geschreven:

>  Ik heb (had?) Ubuntu geinstalleerd op mijn harde schijf, naast Win XP
> professional. Toen ik vervolgens ook nog Vista installeerde, kreeg ik in het
> keuzemenu niet langer meer de verwijzing naar mijn Ubuntu-installatie te
> zien, doch alleen WinXP en Vista. Hoe herstel ik het menu, zodanig dat ik
> ook weer voor mijn Ubuntu-installatie kan kiezen?
> Ruud Karsten
>
>  *privé:*
> Kanunnik van Osstraat 61
> 6525 TW  Nijmegen
> *tel.: 024 3553617*
> [...]
Windows overschrijft je MBR gewoon, zonder rekening te houden met een
eventueel ander OS.
Je Ubuntu is niet weg, maar grub wel.
Het is gelukkig niet zo'n ramp om terug te zetten.
Kijk bijvoorbeeld hier:
https://help.ubuntu.com/community/RecoveringUbuntuAfterInstallingWindows?action=show&redirect=RestoreGrub

Succes,
Peter