verschillende resoluties: die vanop CD, en die na

YP yellow.penguin op edpnet.be
Zo Jun 24 16:38:07 UTC 2007

Hi Dirk,

On Wed, Jun 20, 2007 at 06:49:33PM +0200, Dirk Desmet wrote:
>Ik vindt het jammer maar
> ben door het niet vinden of goed functioneren van de Nvidia drivers van
> armoe terug moeten overstappen op het OS die oorspronkelijk op mijn laptop
> stond.

Er *zou* en et *moet toch* een oplossing zijn, al dan niet via de vesa driver
in xorg.conf; ik vind het persoonlijk wat "kort" om omwille van de video
terug naar dat andere o s terug te keren: Ubuntu en Linux hebben ook wel
positieve punten/troeven toch?!

>Heb lang rondgesurft maar onvoldoende een antwoord gevonden om het
> probleem op te lossen.  Maar als er iemand het perfecte antwoord weet stap
> ik terug over op (K)Ubuntu.

Ik wil die vriend (newbie in Ubuntuland) ook wel snel kunnen helpen.

Nu ja, ik heb dit info kunnen oppikken; bekijk of dit nu *echt* het goede
spoor zou kunnen zijn? ikzelf heb geen NVidia(s):

http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_100.14.11%20.html
http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/100.14.11/NVIDIA-Linux-x86-100.14.11-pkg1.run
sudo -s -H sh NVIDIA-Linux-x86-100.14.11-pkg1.run --extract-only
Go to the NVIDIA drivers unpacked directory:
cd ~/NVIDIA-Linux-x86-100.14.11-pkg1
Run Nvidia-installer: ./nvidia-installer

For me, it was safe to use nvidia-xconfig, but if you want, you can make
changes manually.

Reboot.

--
YP