Onderwerp : iptables rules

Auteur : geert Geurts
E-mail : begeert op gmail.com
Datum : Ma Jun 11 13:16:15 BST 2007

Hallo allemaal,
ik heb m'n firewall geconfigureerd zoals ik m wil hebben ik weet alleen niet
waar ik de file met rules(de output van iptables-save) neer kan zetten... Ik
weet dat je bij redhat je firewall rules in /etc/sysconfig/iptables kunt
neer zetten, maar daar maakt debian/ubuntu geen gebruik van...
Weet iemand of debian/ubuntu een plek heeft waar ik mijn firewall rules neer
kan zetten of MOET ik een compleet script uitschrijven dat die firewall
regel voor regel opzet?

Oh, ik probeer dit voorelkaar te krijgen zonder gebruik te maken van
tooltjes als shorewall oid. T zijn een paar simpele regels en om daar een
complete firewall tool voor te installeren is een beetje overkill...

Bedankt!
gr.
Geert