Evolution leren spam te herkennen

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Do Jun 7 07:38:45 UTC 2007

On Thu, June 7, 2007 00:44, Jan Claeys wrote:
> Op woensdag 06-06-2007 om 22:16 uur [tijdzone +0200], schreef Amedee Van
> Gasse:

> Of je het daar mee eens bent of niet is niet echt relevant, tenzij je
> van plan bent om de werking van Evolution aan te passen...   ;-)

Oh, je hebt het over een in Evolution geïntegreerde spamfilter.
Ik heb het over spamfilters in het algemeen.
Mijn spam is al voor 99,9% gefilterd nog vóór die Evolution bereikt (of
Thunderbird, of Squirrelmail, of om het even welk mailprogramma ik vandaag
zin in heb om te gebruiken)

> (Ik denk trouwens dat 2 verschillende bayesiaanse spamfilters tegelijk
> proberen gebruiken werkelijk echt geen goed idee is.)

spambayes = bayesiaanse spamfilter
spamassassin = ruleset spamfilter (met eventueel optioneel een bayesiaanse
module, maar die gebruik ik niet)

--
Amedee