Dvd audio rip

Jrlmailing jrlmailing op gmail.com
Ma Jul 23 14:40:41 UTC 2007

Rick Stijnman schreef:
> Hoi mede ubuntu gebruikers,
>
> Ik heb laatst een lekkere dvd gekocht van een concert. Deze wil ik graag
> omzetten naar mp3.
> Iedere hoofdstuk is zeg maar een track.
>
> Nu is het een tijd geleden dat ik windows gebruikte, en toen had ik er
> een simpel programma voor die het ripte naar dvd.
> Nu heb ik dus geen zin om het onder win te doen, dus vroeg ik mij af of
> iemand een simpel proggie had om die audio van
> die dvd te rippen en naar mp3 om te zetten.
>
> Ik heb al een paar daagjes lopen google en tegen vodiv gelopen maar dat
> doet zeg maar niet wat ik wil.
> [...]

met dvd::rip kan je dit doen. maakt een wav van het audiospoor daarna
kan je die omzetten naar mp3 of gewoon een audio-cd van branden.

http://www.exit1.org/dvdrip/doc/gui-gui_transcode.cipp#gui_create_wav

if you just want to have a WAV file from your music DVD, e.g. to burn it
on a traditional audio CD: select the correspondent audio track and
select the Create WAV from selected audio track item in the Operate
menu. If the audio track is PCM already, it will be passed through,
otherwise a correspondent conversion resp. downmix will be applied.

If your project is in chapter mode, you'll get one WAV file per chapter.

--
Jrl

Ubuntu gemakkelijk mooi & betrouwbaar