Dvd audio rip

Wesley S. wesley op ubuntu-nl.org
Ma Jul 23 15:51:48 UTC 2007

Rick Stijnman schreef:

> [...]

Ik gebruik gewoon mplayer hiervoor.
Maar misschien is Handbrake ook wel handig.

In mplayer doe ik dit:

mkfifo sndpipe; oggenc -b 128 sndpipe -o sound_rip.ogg & mplayer -vc
null -vo null -quiet -ao pcm:fast,file=sndpipe dvd://1; rm sndpipe

Dit encodeert ook ineens in een .ogg vorbis bestand dmv de named pipe
:) gebruik lame ipv oggenc met aangepaste parameters als je een mp3
wil:

mkfifo sndpipe; lame -b 128 sndpipe -o sound_rip.mp3 & mplayer -vo
null -vc null -quiet -ao pcm:fast:file=sndpipe dvd://1; rm sndpipe

natuurlijk kan je ook een omweg nemen en eerst rippen met mplayer en
daarna pas encoderen... het voordeel aan deze manier van audio rippen
is dat het met praktisch elke video werkt :) (ook video's kunnen op
een dergelijke manier geript worden, maar dat is dan met dumpstream)

--
Wesley Stessens <wesley op ubuntu.com>
Human Knowledge Belongs To The World - Antitrust (2001)