VPN

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Vr Jan 19 06:50:47 UTC 2007

On Fri, 19 Jan 2007, rowan Bloemhof wrote:

> porbeer is iplaats van vpn vnc dat is de grafische versie van vpn wordt goed
> onder linux en windows  kijk anders is

Nee, VNC is niet een Linux-versie van "een VPN". Met VNC ('Virtual Network
Computing' oid) kun je het scherm/toetsenbord van een PC op afstand
"nadoen. Een VPN is een (prive-)netwerkverbinding die over het echte
internet getunneld wordt.

Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/VPN en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Network_Computing voor uitleg over
beide termen.

Martijn
(oh, en 'in plaats van, niet 'iplaats van')