Onderwerp : Ubuntu

Auteur : Jaap Woldringh
E-mail : jjh.woldringh op planet.nl
Datum : Ma Feb 26 14:39:09 GMT 2007

De tot nu toe gegeven antwoorden zijn volgens mij juist. Ik vind het overigens
een geweldig bericht dat een nieuwe computer wordt uitgeleverd met Ubuntu als
besturingssysteem, echter, iemand die alleen Windows kent en verwacht kan
daar een beetje vreemd tegenaan kijken. Die merkt dan dat allerlei software
die onder Windows draait niet op Ubuntu werkt, en heeft wellicht niet in de
peiling dat er enorm veel software beschikbaar is, onder handbereik, die
hetzelfde kan als die van Windows, soms wat minder, soms net zo goed, en ook
soms (veel) beter, volledig gratis te verkrijgen via de zogenaamde
repositories.

Om een beetje wegwijs te worden is het verstandig om te beginnen met het
ophalen van de Ubuntu Desktop Guide, van:

https://help.ubuntu.com/ubuntu/desktopguide/C/index.html

Groeten en veel succes met Ubuntu, en vooral: gefeliciteerd!!

Jaap Woldringh