Onderwerp : xorg op andere terminal

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Zo Feb 18 14:45:10 GMT 2007

On Sun, 18 Feb 2007, WarrenHead wrote:

> Waarom ik dit doe heeft meerdere redenen eigenlijk. De belangrijkste is
> eigenlijk dat ik in dit geval niet geinteresseerd ben in het uberhaupt
> starten van dit spel, maar waarom Xorg op een andere terminal niet alles
> kan, wat het op de standaard terminal kan.

Uhr. Alles wat in een 'andere X' kan, kan ook gewoon in

> Verder, redenen om het in een andere terminal te draaien:
> - het is fullscreen en sluit niet altijd goed waardoor ik de xserver
>   opnieuw moet starten

Dat is een bug; heb je al geprobeerd de 'wine'-processen te killen? En
heb je de bug gefiled?

> - mijn standaard xserver draait al andere programma's en die wil ik
>   niet onderbreken

Dat hoeft niet. Alles kan tegelijk draaien.

> - alt-tab'ben van een fullscreen wine programma is mogelijk geworden als
>   het op een andere terminal draait, zodat ik af en toe kan kijken hoe het
>   met de voortgang van mijn andere programma's staat.

Je kunt het ook gewoon in een window draaien met Wine -- dan kan dat
ook.

> Het 3d gedeelte van mijn kaart werkt prima. Ik vraag mij enkel af
> waarom dit niet op alle terminals word ondersteund. Google is my
> friend, natuurlijk, maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken in
> dit geval.  In mijn xorg.conf bijvoorbeeld zie ik geen terminal nummer
> staan, dus waarom 3d ondersteuning uberhaupt functioneert op terminal
> 7 is daardoor meer een vraag dan een weet.

Hoogst waarschijnlijk omdat de driver maar 1x 3D ondersteunt, en de
kaart 'in gebruik' ziet in het 2e geval.