Onderwerp : xorg op andere terminal

Auteur : WarrenHead
E-mail : warrenhead op gmail.com
Datum : Zo Feb 18 10:58:03 GMT 2007

Hallo,

Ik wil het spel 'Warhammer:40000, Dawn of War' spelen onder linux.
Met de huidige voortgang van wine gaat het al redelijk, al boot ik er
nog steeds liever win98 voor.

Nu heb ik ergens een scriptje gevonden, die het op linux zou moeten
starten op een ander terminal scherm, tty9 in dit geval.

#!/bin/sh
X :3 -ac &
cd /media/sdb1/Program\ Files/thq/Dawn\ Of\ War/
sleep 2
DISPLAY=:3 /usr/bin/nice -20 /usr/bin/wine WinterAssault.exe
/bin/kill $(ps ax|grep "X :3")

Echter, als ik het script run als normale gebruiker, dan wil xorg niet
starten omdat ik daar geen rechten voor heb.
Als ik het script sudo, dan start xorg wel, en wine runt ook het spel.
Vervolgens krijg ik echter een pre-ingame melding dat het spel helaas
niet kan starten omdat ik geen hardware texture and lightning videokaart
heb.
Oftewel, het 3d gedeelte van mijn xorg.conf lijkt niet te worden geladen
voor dit terminal scherm. Of ook dit is een rechten issue.

Los van het feit dat Dawn of War toch nog niet lekker speelbaar is met
wine, ben ik wel geinteresseerd in hoe dit zit.
(het geluid is heel erg slecht, grafisch gaat het erg goed)

Groeten, W